Przez cały tydzień uczniowie klasy 3S zgłębiali tajemnice funkcjonowania ludzkiego mózgu oraz poszukiwali rozwiązań, mających na celu zoptymalizowanie procesu uczenia się. W trakcie zajęć, chłopcy mogli podzielić się między innymi sposobami na skuteczną metodę nauki wierszy na pamięć. Wśród różnych tradycyjnych metod, pojawiło się też kilka nowatorskich, takich jak: powtarzanie wersów wiersza w czasie jazdy na rolkach czy nagrywanie i odsłuchiwanie treści wiersza.

Dla niektórych Chłopców wielkim zaskoczeniem było w jaki sposób, poza tradycyjnym „wkuwaniem” można się uczyć. Innym ćwiczeniem, które miało na celu uruchomienie wyobraźni uczniów, było namalowanie swoich myśli tylko i wyłącznie za pomocą barw. Na początku zajęć Chłopcy przez 5 minut oddawali się kontemplacji, starając się przywołać myśli i obrazy, które najczęściej pojawiają się w ich głowach. Następnie opowiadali o tym o czym myśleli, starając się jednocześnie określić jaki kolor mogłyby mieć ich rozmyślania. Ostatnim etapem była, wyżej wymieniona, próba przeniesienia własnych myśli na kartki za pomocą farb.

Dzięki ćwiczeniom powstały prace tworzące „Zbiór Myśli Nieokrzesanych”, który można podziwiać w sali 104 Szkoły dla Chłopców Fregata.

Skąd się biorą myśli?

Napisany przez Sławomir Radziejewski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *